You are previewing this press release. It isn't public yet and won't show in your pressroom. You can however share this secret url with others.

M&G Real Estate geeft Guldenvliesgalerij in Brussel nieuwe dynamiek en verwelkomt Maisons du Monde en Nature & Découvertes

Londen, Brussel 20 juni 2019 – M&G Real Estate, de vastgoedfondsenbeheerder van M&G Investments, leaset 2.500 m² in de Guldenvliesgalerij aan Maisons du Monde en Nature & Découvertes, twee Franse flagshipstores die gevestigd zijn in Europa en waarvan het engagement inzake duurzame ontwikkeling volledig beantwoordt aan de verwachtingen van de huidige consument.

De leasing maakt deel uit van een renovatieproject om deze historische Brusselse winkelgalerij te moderniseren en op te waarderen.

“De Guldenvliesgalerij geniet dankzij de twee belangrijke uithangborden, FNAC en UGC, een uitstekende reputatie. Dat Maisons du Monde en Nature & Découvertes er samen hun intrek nemen, zal ertoe bijdragen om van de galerij een plek te maken waar je de nieuwste commerciële, culturele en modetrends vindt. Op die manier wordt het een referentie in de bovenstad.

“Het renovatieproject zal de diensten leveren die consumenten verwachten en de buurt mee opwaarderen, die trouwens onlangs op de Elsensesteenweg een voetgangerszone kreeg. Dit project ligt helemaal in lijn met de groepsstrategie van M&G Real Estate”, vertelt Audrey Tournereau, directeur vermogensbeheer voor M&G Real Estate in Parijs.

De Brusselse bevolking in het verzorgingsgebied van het winkelcentrum is vrij welvarend en de gunstige voorspelling van de bevolkingsgroei zal de bestedingen op middellange/lange termijn waarschijnlijk aanwakkeren.

De Belgische hoofdstad heeft een breed retailaanbod en enkele selecte galerijen hebben de voorbije jaren een upgrade gekregen. De grote winkelketens focussen nog altijd op de Nieuwstraat, hoewel je er steeds meer aantreft op de Guldenvlieslaan en de Elsensesteenweg.

In Brussel zijn er weinig shoppingcentra en daarom blijft de huurprijs in de beste winkelcentra hoog, ondanks de opkomst van webshops.

De Guldenvliesgalerij werd in 2012 opgekocht door M&G Real Estate en wordt beheerd door de Luxemburgse  SICAVvan M&G.

Peyrard Neuenschwander Properties en Jones Lang Lasalle helpen M&G Real Estate bij de marketing van de Guldenvliesgalerij.

De Guldenvliesgalerij in Brussel
Wim Heirbaut Media Relations, Comfi
Over M&G Real Estate

Enkel voor journalisten. Niet voor marketingdoeleinden. Dit persbericht weerspiegelt de meningen van de auteurs over de huidige marktomstandigheden, ze kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd en omvatten een aantal aannames die mogelijk niet geldig zijn. Het is louter voor informatieve doeleinden geschreven en mag niet worden beschouwd als beleggingsadvies of een aanbeveling voor een bepaald effect, een strategie of een beleggingsproduct. Prestaties uit het verleden bieden geen garantie voor prestaties in de toekomst.

De diensten en producten van M&G Investment Management Limited zijn uitsluitend beschikbaar voor beleggers die vallen onder de categorie professionele klanten zoals bepaald in het handboek van de Financial Conduct Authority. Ze zijn niet beschikbaar voor particuliere beleggers, die op deze communicatie niet mogen vertrouwen. De informatie in dit document is verkregen van of gebaseerd op bronnen die door ons als betrouwbaar en nauwkeurig worden beschouwd, hoewel M&G geen aansprakelijkheid aanvaardt voor de juistheid van de inhoud.

M&G Real Estate is een handelsnaam van M&G Investment Management Limited en wordt gebruikt door andere bedrijven binnen de Prudential Group.

Uitgegeven door M&G Investment Management Limited, geregistreerd in Engeland en Wales onder het nummer 936683, hoofdkantoor op 10 Fenchurch Avenue, Londen EC3M 5AG. M&G Investment Management Limited wordt erkend en gereglementeerd door de Financial Conduct Authority.  M&G Real Estate Limited is geregistreerd in Engeland en Wales onder het nummer 3852763 en is een onderdeel van de M&G Group of companies.

M&G Real Estate